Argitation / PR

Bliv synlig i pressen

Når du skriver en pressemeddelelse, eller artikler. Som du sender til pressen

Overvej først, hvem er målgruppen: Er det en hilsen til forældre og venner fra sommerlejren. Invitation til et loppemarked, hvor du vil ramme et bredt publikum eller måske information til kommende spejdere om sæsonstart.

Opret en eller flere mailgrupper, med kontaktadresser til relevante medier, afhængigt af målgruppen.

For at opnå yderligere synlighed kan man oprette arrangement i en eller flere online kalendere, hvor det er let for journalister at finde dig.

kulturnaut.dk
bornibyen.dk
kirku.dk
markedskalenderen.dk

Nyhedstrekanten

Men husk, at skrive det vigtigste først, som beskrevet med nyhedstrekanten. Da journalister, ofte rediger og afkorter i den indsendte tekst.

FDF, har en god guide til PR.

Sidst men ikke uvigtigt, få en anden til at læse korrektur, man ser sig ofte blind på teksten. Selvom det er mundlort for andre, med ordvendt omstilling og stavekontrollens stavefejl.